FAQ

Vragen over URBEE

Waarom Urbee?

Urbee streeft naar een leefbaardere stad met minder CO2 uitstoot. Dit willen we doen door middel van een deelfietsen systeem met e-bikes. 80% van alle autoritten is onder de 20 km en de elektrische fiets van Urbee is perfect voor zulke afstanden.

Hoe werkt het?

Wij plaatsen Urbee e-bikes in Amsterdam en jij mag ze gebruiken. Mee doen? Meld je aan via Urbee online of de Urbee app, kies je station en reserveer een e-bike. Voor meer informatie ga naar www.urbee.nl/nl/hoe-het-werkt.

Hoe word ik een Urbee station?

Het worden van een Urbee station is zeer eenvoudig. Wij plaatsen kosteloos fietsen in ruil voor een stuk grond en elektriciteit voor het opladen van de e-bikes. Voor mee informatie klik hier.

Andere vraag?

Voor meer vragen klik hier.

Vragen over gebruik

Hoe werkt de Urbee fiets?

De Urbee fiets wordt ondersteund door een elektrische motor. Hierdoor kost het fietsen minder kracht en met een gemiddelde snelheid van 25 km per uur ben je sneller dan op de reguliere fiets. Voor meer uitleg over het gebruik van onze e-bikes klik hier.

Hoe doe ik mijn Urbee-fiets op slot?

Haal de insteekketting van het slot. Druk een willekeurige toets in en sluit het slot. Bevestig de insteekketting om een vast object en steek het in het slot. Probeer je fiets altijd vast te zetten aan een vast object.

Hoe kan ik mijn reservering verlengen?

Het verlengen van je reservering kan alleen als beschikt over zakelijk abonnement en wanneer je betaald met automatisch incasso. Wij raden dan ook aan om te betalen met automatisch incasso. Dit zorgt voor een veiliger, sneller en efficiënter reserveringsproces.

Om de reservering te verlengen moet je naar de applicatie gaan op jouw telefoon. Wanneer je op de applicatie bent, ga dan naar jouw reservering. Daar aangekomen kun je rechtsboven de reservering ‘wijzigen’. Nu kunt u de reservering verlengen. Voor een duidelijk stappen plan klik hier.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Om de reservering te annuleren moet je naar de applicatie gaan op jouw telefoon. Wanneer je op de applicatie bent, ga dan naar jouw reservering. Daar aangekomen kun je rechtsboven de reservering ‘wijzigen’. Nu kun je de reservering annuleren. Reserveringen moeten minimaal een uur van re voren worden geannuleerd. Voor een duidelijk stappen plan klik hier.

Hoe lang kan ik een Urbee fiets reserveren?

De Urbee fiets kun je maximaal 7 dagen per keer reserveren. Voor gebruikers met een zakelijk abonnement en/of gebruikers die betalen via automatisch incasso is het mogelijk om je reservering te verlengen. Houd er rekening mee dat het opladen van je fiets tijdens je reservering je eigen verantwoordelijkheid is.

Kan ik thuis mijn Urbee fiets opladen?

Het is niet mogelijk om de Urbee fiets thuis op te laden. Het oplaadpunt is het station van waar je de Urbee fiets vandaan hebt.

Hoe lang gaat een volle accu mee?

Met een volle accu kun je tussen de 50 en 80 kilometer fietsen afhankelijk van jouw rijgedrag en de conditie van het weer.

Waar kan mijn fiets terug brengen?

De Urbee fietsen moeten altijd worden terug gebracht naar hetzelfde station van waar je de fiets vandaan hebt.

Zijn er verschillende maten Urbee fietsen?

De Urbee fiets kent één universeel ontwerp met een verstelbaar zadel.

Wat betaal je per uur voor een Urbee fiets?

Voor de Urbee fietsen hanteren we verschillende prijzen afhankelijk van jouw abonnement. Voor meer informatie over onze tarieven klik hier.

Hoe zet ik de ondersteuning van de e-bike aan?

Met de display aan de linkerzijde van het stuur bedien je de ondersteuning. Verwijder de beschermer en druk op de aan-toets om de display aan te zetten. Voor meer of minder ondersteuning druk je op de + of - toets (standen 0-8).

Vragen over betaling

Waarom een automatische incasso?

De automatische incasso heeft als voordeel dat het reserveringsproces sneller, veiliger en eenvoudiger verloopt. Zo is het mogelijk om je reservering te verlengen en makkelijker te annuleren.

Waarom een betaling van €0,01 via iDeal?

De betaling van €0,01 activeert de automatische incasso.

Hoe werkt de automatische incasso?

Via de éénmalige betaling met iDeal geef je ons toestemming om de betaling via een automatische incasso af te schrijven. Zo werkt de betaling voor de reserveringen. Op deze manier wordt het reserveringsproces sneller, veiliger en eenvoudiger.

Waar dient de pincode voor?

In de app kun je met een zelfgekozen pincode je iedere volgende reservering gemakkelijk bevestigen. Hierdoor hoef je niet voor elke reservering opnieuw de betaling via iDeal, VISA of MasterCard te doorlopen. De pincode kies je zelf bij de eerste reservering via de app.

Hoe stel ik de automatische incasso in?

Voor een duidelijk stappenplan voor het instellen van de automatische incasso klik hier.

This website uses cookies to enhance user experience and to provide us with visitor analytics.